artikel headerimage

16/12/2021

Overzicht nieuwe modellen 2022

Gisteren gaf Ducati de laatste presentatie van een reeks van nieuwe modellen 2022. We hebben nu een volledig overzicht van al het moois dat ons in 2022 te wachten staat. Op onze website, geven we je graag een beknopt overzicht van de nieuwe modellen die je mag verwachten in de showrooms van Ducati Gent en Antwerpen.

Your Every Day Wonder… Multistrada V2




De Multistrada V2 is het instapmodel tot het Multistrada universum: een comfortabele, prettig rijdende, veelzijdige en technologisch geavanceerde tweecilinder motorfiets met de sportiviteit en onmiskenbare stijl die elke Ducati karakteriseren. Het design is uitgesproken Multistrada, met imposante, gestroomlijnde vormen. De nieuwe verfijnde graphics, die de naam van de motorfiets aan beide zijden tonen, zorgen voor een elegante en sportieve look tegelijk. Het 19" voorwiel is wendbaar en intuïtief en zorgt voor maximale veelzijdigheid: een soepele, ronde en ontspannen rit die ook precies en effectief is wanneer dat nodig is. De elektronische uitrusting is uiterst compleet, vooral in de S-versie. De hulpsystemen voor de bestuurder van de nieuwste generatie zijn doeltreffend en nooit ingrijpend, en zorgen voor veiligheid en comfort in alle omstandigheden. De ergonomie is herzien met het oog op een grotere toegankelijkheid wat betreft zithoogte (830 mm - 790 mm) en binnenbeenlengteboog. Het 937 cc Testastretta 11° motorblok is lichter gemaakt en de versnellingsbak en koppeling zijn geüpdatet om een soepelere en nauwkeurigere rit te garanderen. De Multistrada V2 is nu ook verkrijgbaar in een 35 kW versie voor A2 rijbewijshouders. Last, but not least, de nieuwe Multistrada V2 is 5kg minder dan de Multistrada 950 dankzij het nieuwe motorblok en voertuigonderdelen.

Meer details

Mark Your Roots… Nieuwe Scrambler modellen 2022




De Ducati Scrambler 1100 Tribute PRO is ontworpen als eerbetoon aan de geschiedenis van het luchtgekoelde tweecilinder motorblok, vijftig jaar nadat deze voor het eerst op een Ducati werd geïntroduceerd. Vooreest is er het jaren-70 logo, ontworpen door Giugiaro (een van de bekendste en belangrijkste Italiaanse auto-ontwerpers. Hij stond aan de wieg van de kenmerkende modellen uit de jaren 70, met scherpe hoeken en strakke lijnen.) Het logo is niet de enige verwijzing naar de jaren 70. De Centro Stile Ducati liet zich voor de “Giallo Ocra”-kleurstelling ook inspireren door die tijd. Verder wordt het uiterlijk van de Scrambler 1100 Tribute PRO gekenmerkt door klassieke, ronde achteruitkijkspiegels en een bruin zadel, verrijkt met zichtbare stiksels en het Ducati-logo op de achterkant. Technisch is de Scrambler Ducati 1100 Tribute PRO uitgerust met Ride by Wire elektronisch managementsysteem, drie rijmodi, Ducati Traction Control (DTC) en Cornering ABS.



De Ducati Scrambler Urban Motard is de nieuwe 800 versie in de familie van de Scramblers. De moto heeft een eigentijdse look, ontworpen voor de fans van het "Land of Joy" en voor al diegenen die op zoek zijn naar een makkelijke, leuke en sportieve motorfiets. De nieuwe kleurstelling combineert op unieke wijze de kleuren Star White Silk en Ducati GP '19 Red in een energieke graphic, geïnspireerd door de wereld van straatkunst en stedelijke graffiti. De nieuwe Scrambler 800 is voorzien van zijnummerplaten en heeft een hoog rood voorspatbord, een duidelijke verwijzing naar het Supermotard-universum. De nieuwe Scrambler Urban Motard is voorzien van 17 inch spaakvelgen, een plat zadel en lage stuur. Deze laatste zorgen voor een dynamische en comfortabele rit voor zowel berijder als passagier.

Meer details

Rule all Mountains… Multistrada V4 Pikes Peak




Nauwkeurig, intuïtief, doeltreffend en toch krachtig: de V4 Pikes Peak wordt aangedreven door het 170 pk sterke V4 Granturismo motorblok en is klaar en bereid om over alle bergen te heersen. De Multistrada V4 Pikes Peak is ontwikkeld om de sportieve kwaliteiten van de Borgo Panigale dual bike tot het uiterste door te voeren: specifieke rijpositie, 17" voorwiel met sport-wegbanden, enkelzijdige achterbrug, Öhlins vering en de gloednieuwe Race Riding Mode. Een speciale rijpositie is ontworpen voor de Multistrada V4 Pikes Peak om een sportieve en effectieve rijpositie te garanderen Het 17" voorwiel maakt het rijden soepel en scherp. De velgen zijn van gesmeed aluminium en resulteren in een gewichtsbesparing die het dynamische gedrag van het voertuig ten goede komt. De V4 Pikes Peak is de eerste Multistrada in de geschiedenis die is uitgerust met elektronische Öhlins-vering, afgestemd op de rijstijl van de rijder. Voor het eerst is een Multistrada voorzien van een Race-rijmodi. Andere elektronische sportgeoriënteerde updates hebben betrekking op wheelie control, quickshifter en ABS-kalibratie. Kenmerkend voor de Multistrada Pikes Peak, is ook de kleurstelling. Deze is geïnspireerd op de kleuren en graphics van de Desmosedici GP '21. Om zijn sportieve karakter te benadrukken is hij voorzien van een groot aantal onderdelen van carbon en een laag getint windscherm.

Meer details

A new fighter in town… Streetfighter V2 en Streetfighter V4 SP




Ducati breidt de Streetfighter familie uit met de introductie van twee nieuwe modellen: de gedurfde en essentiële Streetfighter V2 en de top-of-the-range Streetfighter V4 SP. De nieuwe Streetfighter V2 is een sportieve naked met een uniek karakter. Hij komt tegemoet aan de wensen van rijders die op zoek zijn naar een motorfiets die het DNA van de sportieve Panigale V2 kan combineren met zowel de houding als de stijl van de populaire Streetfighter. Het resultaat is een intuïtieve en makkelijk te besturen motorfiets, met de juiste dosis vermogen om pittige prestaties en maximaal rijplezier te garanderen. Het is noemenswaardig dat dit project het waardevolle resultaat is van de herinterpretatie van Ducati's succesvolle "Fight Formula", dit keer toegepast op de Panigale V2, ontdaan van de kuipdelen en uitgerust met een hoog en breed stuur. Het drooggewicht van dit voertuig is 178 kg en het motorblok is de 955 cc en 153 pk Superquadro aangestuurd door het elektronisch pakket van de nieuwste generatie. De nieuwe Streetfighter V2 is essentieel en wordt gekenmerkt door een echt scherp ontwerp, zoals de V-vormige DLR die typerend is voor Ducati sportmotoren en geïnspireerd is op de beroemde grijns van The Joker. Het feit dat het zadel lager, breder en voorzien is van een betere vulling draagt bij dat de motorfiets nog comfortabeler is bij sportief rijden en tegelijkertijd het dagelijks gebruik vergemakkelijkt.



Voor 2022 introduceert Ducati ook het top-of-the-range Streetfighter V4 SP model, aangeboden in een genummerde versie en voorzien van de legendarische "SP" (wat staat voor Sport Production) afkorting. De nieuwe Streetfighter V4 SP is de meest adrenaline gevende naked die ooit van de productielijn in Borgo Panigale rolde. Dit dankzij een speciale technische uitrusting die de "Fight Formula" perfect combineert met de "SP"-specificaties, waardoor de vermogen-gewichtsverhouding van de Streetfighter V4 S, die al tot de top van zijn categorie behoorde, nog verder is verbeterd en de motorfiets nog effectiever op het circuit wordt. De Streetfighter V4 SP wordt geleverd in een speciale kleurstelling, premium uitrusting afgeleid van de Superleggera V4, en met een beperkt rijklaar gewicht: 196 kg (3 kg minder in vergelijking met de Streetfighter V4 S) . Het kloppend hart is de 1.103 cc Desmosedici Stradale met 208 pk die een koppel van 123 Nm bij 9.500 tpm kan leveren (Euro 5-conform).

Meer details

The Evolution of Speed… Panigale V4




Met de 2022 versie voltooit het Panigale V4 project de meest significante evolutie sinds zijn geboorte. De verbeteringen hebben betrekking op alle gebieden: aerodynamica, ergonomie, motorblok, chassis en elektronica. Het resultaat is een nog snellere motorfiets op het circuit en tegelijkertijd intuïtiever en gemakkelijker voor een breed scala aan rijders. Kortom, hij biedt zowel pro-coureurs als amateurs geweldige opwinding. De Panigale V4 is nog mooier met nieuwe, compactere en efficiëntere winglets met dubbel profiel en opnieuw ontworpen afzuigers om het koelsysteem te verbeteren. Het vermogen is verhoogd tot 215,5 pk bij 13.000 rpm en er is een nieuwe SBK-versnellingsbak met verlengde I, II en VI versnelling. De nieuwe koppelmanagementstrategie biedt de rijder de mogelijkheid om altijd de optimale stuwkracht te hebben bij het openen van het gas. Het draaipunt van de enkelzijdige achterbrug is 4 mm hoger geplaatst. Deze specifieke technische keuze verhoogt de anti-squat actie, namelijk de vermindering van de verlaging van de achterkant, waardoor de motorfiets stabieler wordt bij het accelereren. De nieuwe Panigale V4 S is uitgerust met de nieuwe Öhlins NPX 25/30 elektronisch gecomprimeerde volledig verstelbare vork die gebruik maakt van een afstelbare terugverende demper en is afgeleid van de Öhlins-racevorken, waardoor het risico op cavitatie van de olie tot een minimum wordt beperkt in vergelijking met een traditioneel model. Het resultaat is een verbeterde remondersteuning en tegelijkertijd een betere absorptie van oneffenheden, wat zich vertaalt in een beter rijgevoel voor de rijder. Door het platter zadel en nieuwe tankvorm in het achterste gedeelte, kan de rijder beter aanhaken bij het remmen en sneller en langer kan rijden. Het nieuwe Power Mode systeem bevat 4 motorconfiguraties om alle soorten rijders tevreden te stellen, van professionals tot amateurs die hun eerste circuitdagen aanpakken.

Meer details

Dream Wilder… Desert X




Ontdekking. Plezier. Prestaties. En een groot verlangen om te vertrekken naar de horizon. De identiteit van deze motorfiets laat geen ruimte voor twijfel: alleen al door er naar te kijken, brengt het je in de sfeer van Dakar racing. DesertX vormde een compleet nieuwe uitdaging voor Centro Stile. De kans om te experimenteren met een nieuwe designtaal, waarbij inspiratie werd gezocht in de geschiedenis van de Afrikaanse Rally. DesertX is de eerste moderne Ducati met een 21" voorwiel en 18" achterwiel, lange slag vering en een nieuw frame speciaal ontworpen om de zwaarste off-road omstandigheden aan te kunnen. Ergonomie en aërodynamische studie geven leven aan een motorfiets die off-road als een natuurlijk terrein heeft en tegelijkertijd comfortabel, gemakkelijk en veilig blijft voor stedelijk woon-werkverkeer en lange reizen. De veelzijdigheid van de DesertX komt ook tot uiting in de riding modes: er zijn er zes, met Enduro en Rally speciaal voor de off-road rijervaring. DesertX is uitgerust met de nieuwste evolutie van het 937 cc Testastretta 11th desmo motorblok, 1,7 kg lichter dan de vorige generatie en voorzien van een nieuwe overbrengingsverhouding om het beste off-road gedrag te garanderen.

Meer details